zondag 27 maart 2011

schaapjes tellen


Op deze mooie lentedag bracht zij ons op een idee en gingen we schaapjes tellen in Balloo
En wat was genieten in de zon op de hei!

Vanochtend om elf uur was de herder met zijn schapen en lammetjes vertrokken naar de hei 
en rond vieren kwamen ze weer terug. 
Allemaal.
Zelfs de lammetjes die gisteren geboren zijn, 
gingen vandaag al mee op pad! 
Niks geen zwangerschapsverlof of kraamperiode 
maar direct aan het werk..

Er waren wel 460 schapen en lammetjes!
Teun en Hidde hebben dit zelf gevraagd aan de herder
en ook al was dit heel spannend om te doen
ze deden het wel
onze stoere, lieve jongens!

12 opmerkingen:

  1. Oh wat leuk dat jullie in Balloo zijn geweest. Het lijkt mij ook geweldig, gaat er zeker nog van komen deze lente.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk! Lekker weer was het vandaag he?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Als ik op de wegwijspaddestoel kijk, herken ik geen enkele plaatsnaam. Ik ga het gauw eens opzoeken, want wat is het prachtig daar!
    Fijne foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh wat lief, jullie kleine schaapsherders.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ziet eruit als een heerlijke dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh wat leuk, daar ben ik ook wel eens geweest. Maar ja, mijn ouderlijk huis ligt dan ook in een van de plaatsjes gezien in dit blogstukje... Fijne omgeving is dat toch!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat zullen jullie lekker kunnen slapen (preventief schaapjes geteld)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heerlijk zo'n dag, en wat lijken jouw kinderen op elkaar zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Jullie hebben er een super dag opzitten volgens mij!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. @Annemiek, zeker doen, is heel erg leuk! Op 18-19 juni is er een schapenscheren festival met alllerlei leuks eromheen. Misschien gaan we dan nog wel een keer.

    @Sonja, Balloo ligt in Drenthe, vlakbij Rolde ;-)

    @Becced, het was Heerlijk!

    @ladyknit, toch lukte het schaapjes tellen nog niet zo goed; wennen aan de zomertijd??

    @Sanderijn, ben je in deze omgeving opgegroeid? Mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ahh.. heerlijk. En ook een zeer goeie dag uitgekozen. Het was prachtig weer.
    Wat een ontzettend leuke foto's, maar dat kan haast niet anders in zo'n ambiance, met zulke plaatjes van kids.
    Schaapscheerders festival..Ik ben van de partij.

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk als je een reactie achterlaat :-)