donderdag 9 september 2010

Poncho

Vroeger, toen ik nog een klein meisje was, had ik een poncho. Lekker warm en erg makkelijk met aan- en uitkleden.
Nu de herfst zijn intrede doet, wilde ik ook voor Elke zoiets maken, zij zit bijna iedere dag in de bakfiets om haar broers van school te halen, dus wat warms aan is dan wel fijn.
De poncho kan ze aan twee kanten dragen, net waar ze die dag zin in heeft of het beste bij haar outfit past, want een meisje is het ;-)
Er moet alleen nog een mooie, grote knoop op en dan is ie helemaal af.
Nu had ik de stippen en de ruitstof precies even groot geknipt en toch bleek dat het bij het zomen niet mooi uitkwam; de ruitstof leek ineens wel 3 cm korter. Doe ik nu iets verkeerd of 'werkt' de ene stof meer dan de andere? Iemand nog een tip hoe ik dat de volgende keer kan oplossen want nu ben ik een hele tijd bezig geweest met het zomen

11 opmerkingen:

  1. Leuk geworden zeg!! Ik ga vanmiddag beginnen aan je omdraairok ;-) ben benieuwd of me dat lukt ...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb ook een poncho geknipt :-) Het is er het seizoen voor!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. leuk hoor zo'n poncho! ik heb daar altijd last van dat verschillende lagen stof ineens niet meer even lang zijn terwijl ik ze toch echt wel hetzelfde had uitgeknipt. ik heb nu een naaimachine met boventransport en daarbij schijnt de stof minder te verschuiven dus ik ben benieuwd, heb t nog niet uitgeprobeerd

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel leuk. Helaas geen tips voor je, alleen complimenten ;o)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk hoor, ik heb een jaar of tien geleden ook poncho's gemaakt van gespikkeld fleece. Voor dochterlief en twee vriendinnetjes. (hun moeders vonden het maar niets, iets zelfgemaakts, maar de dametjes hebben er de hele lente mee rond gelopen haha!) Erg leuk en handig! Ik herinner mij de gehaakte poncho's uit mijn eigen jeugd, echt een hype toen!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat mooi! Ik ga je volgen...
    ik ben bij je terecht gekomen via 'Pluk de dag'
    toen je reageerde op het stukje over haar broer.
    Als je wil kan je me dan even mailen?
    ik zou je graag een link bezorgen waarvan ik denk
    dat je er misschien iets zou kunnen aan hebben.
    mijn mailadres: greet.ceulemans@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  7. @mejuffrouw kip, ik ben een leek op machinegebied en heb echt geen idee of ik een machine heb met boventransport. Zal wel niet, hij is al 35 jaar oud. Als het wel werkt, misschien maar eens gaan sparen..

    @Lieveheersbeestje, wat leuk dat je dochter en vriendin zo blij waren met de poncho. Elke wil nu ook alleen nog maar har poncho aan :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hallo Bloem, ik ben eigenlijk wel heel benieuwd welk patroon je gebruikt hebt?

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Bloem,
    Ik heb je getikt!
    http://effiemaakt.blogspot.com/2010/09/4-things-tagged.html

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heel leuk! Zou ik je patroon mogen hebben? Mijn mail: zomaareendagje[at]gmail.com. Dank daarvoor alvast ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Beter laat dan nooit natuurlijk, maar het lijkt mij dat de ruitjesstof iets van katoen is en de stippenstof iets van fleece? Het ene rekt en het andere niet en dán krijg je idd dat het ene langer/korter lijkt.

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk als je een reactie achterlaat :-)