maandag 8 september 2014

Feestje voor de zesjarige




Vorige week vierde Elke haar feestje. Ze is al een tijdje zes maar voor het feestje hebben we gewacht tot de zon weer kwam..en die was er vrijdag!

Ze had duidelijke wensen voor haar feestje: een speurtocht, schatgraven, koekhappen en met eieren lopen. Ideale ingrediënten voor een thuisfeestje. 

In de speurtocht zaten de opdrachtjes verwerkt en kregen de kinderen puzzelstukken. Aan het einde van de tocht maakten ze de puzzel en ineens was daar dé schatkaart :-) En toen begon het zware werk want een schat opgraven met een plastic schep valt niet mee....maar het is gelukt!

In de schat zaten voor ieder kind een -nog saai- rugzakje. Deze mochten ze zelf gaan versieren als ze dat wilden. De meisjes gingen direct aan de slag om de tassen zo mooi mogelijk te maken, de jongens gingen liever trampoline springen of lekker spelen ;-)




DIY Rugzakjes


Ik knipte lappen stof van 34x34cm en  stroken van 34x8 cm. Dit werden de tunnels voor het koord. De tunnels zigzagde ik om aan de korte kant en vouwde ze dubbel in de lengte. Daarna stikte ik ze vast aan de lappen stof.

Aan de onderkant maakte ik lusjes voor het koord.Ik stikte de lusjes 2 cm vanaf de onderkant.

Speurtocht
De meeste vragen en opdrachtjes voor de speurtocht bedachten we zelf maar ik kocht ook nog 2 leuke pakketjes (piraten- en prinsessenspeurtocht) bij de action. Daarin zitten ook veel vragen, pijlen en zakjes.

6 opmerkingen:

  1. Wat een geweldige schat om op te graven! Boften Elke's gasten even.
    (Hier deden we ook een speurtocht met zes: de schatkist bleek na veel speuren plotseling onder het stapelbed te liggen. Dat met zo'n schep ziet er 1000x cooler uit :-))

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jammer dat mijn jongens al zo groot zijn (13,15,17). Ik verlang wel terug naar die tijd.

    Groetjes,

    Dorothé

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk als je een reactie achterlaat :-)