maandag 26 mei 2014

Een tas..of twee








































Marieke van Sew Natural en de blog by Miekk organiseert een tassen-naai-wedstrijd. En omdat tassen altijd handig zijn en ook nog leuk om te maken, deed óók ik mee.

Ik maakte deze omkeerbare tas van allemaal spullen die ik in de kast vond want het is zo leuk om te kunnen hergebruiken. En het ruimt ook nog een beetje op ;-)
Het patroon paste ik een beetje aan; de breedte werd de lengte en de lengte werd de breedte.

De spijkertas is gemaakt van een oude spijkerbroek. De riem maakte ik van een restje dekbedhoes, de vogelsleutelhanger is ook van een klein restlapje. Eén helft van de broekspijp liet ik los zodat dat dit een diepe zak is waar veel spulletjes in kunnen.

De bloemenkant is gemaakt van een oud kussensloop wat ik vond tussen de oude spulletjes van mijn beppe. De onderkant maakte ik stevige meubelstof wat ik ooit in de restjesbak bij ikea vond. Het leek me niet zo handig om de tas aan de onderkant ook wit te laten; één keer op de grond en hij is vies...
Aan de voorkant stikte ik een broekzak van de spijkerbroek vast zodat ook hier een zakje zit.

Het is een heerlijk grote tas die ik vast veel ga gebruiken!

Je kan nog meedoen met de wedstrijd! Tot en met 31 mei.

6 opmerkingen:

Leuk als je een reactie achterlaat :-)