woensdag 9 mei 2012

DIY Slaapschaapjes



Een tijdje geleden deed ik mee met een swap. Ik mocht 6 cadeautjes voor het huis van een ander maken. Een beetje spannend was het wel omdat ik de ander en het huis alleen via het www en foto's ken maar wel heel leuk om te doen! En ook heel leuk om zelf hele mooie, zelfgemaakte cadeautjes terug te krijgen :-)

Ik maakte o.a. deze slaapschaapjes. Schaapjes van vilt gevuld met lavendel. Leuk als moederdagkadootje, kraamkadootje of een zomaarkadootje voor jezelf of een ander.

Hoe te maken:



Neem het patroon over op het vilt. Het lijfje en kopje zijn van twee laagjes vilt. De pootjes en oortjes zijn van een enkel laagje vilt.
Naai de oogjes en mondje op één laag vilt. Speld de voorkant van het kopje op de voorkant van het lijfje en naai het vast met een festonsteek. Doe hierna dit bij de achterkant van het schaapje. Als je aan iedere kant het kopje hebt vastgenaaid, naai je de lijfjes aan elkaar met daartussenin de pootjes. Een stukje openlaten waar je de lavendel in doet.
Vul het schaapje met lavendel en naai 'm dicht en slaap lekker.


9 opmerkingen:

  1. Geweldig! Ze zijn echt heel leuk. Vooral Sara is er helemaal weg van!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh, die zijn schattig!
    Ga ik ook eens maken, kindjes gaan dat heel leuk vinden :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ooh, zo schattig! En het ziet er heel zacht uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Schattig. Lijken wel Dick Bruna schaapjes ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. O, die zijn leuk! Ik laat ze nog maar even niet aan de kinderen zien, anders wordt mijn dingen-die-ik-nog-moet-makenlijstje nog langer. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk als je een reactie achterlaat :-)