maandag 14 november 2011

Precies Zoals Vroeger






















































Weten jullie nog dat ik op zoek was naar het cocoscake recept zoals mijn moeder vroeger maakte?

Greetje reageerde toen, dat het wel eens Drammenhage kon zijn.
Ik kreeg het recept van haar en dit weekend maakte ik 'm, samen met Elke
-net zoals ik 'm vroeger maakte met mijn moeder-
En ja hoor, dit is 'm helemaal!

Zo lekker en zo makkelijk te maken


Ook maken?
Hier is het recept van Greetje's Drammenhage

Nodig voor een kleine bakplaat:
250 meel (zelfrijzend bakmeel of meel aanmaken met bakpoeder)
50 g boter
300 g suiker
3 eieren
2 dl melk

Meng dit door elkaar en doe het in een ovenschaal of diepe bakplaat
20 minuten bakken op 175-200graden

Ondertussen de cocoslaag maken van
125 g boter
100g kokos
250g bruine basterdsuiker
1/2 dl melk

smelt boter in de melk, rest erdoor roeren, dit over de cake spatelen en dan nog 5 minuten in de oven op de hoogste stand zodat het mooi karamelliseert

En dan...
lekker ite!

(en waarom krijg ik nu de kantlijn niet gelijk.....blogger, soms...grrr)

15 opmerkingen:

  1. Wat leuk dat je dat recept hebt teruggevonden via geertje. Eet smakelijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk dat je het recept gekregen hebt en met ons deelt, en je kan daar zo lekker blij van worden!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ...ik kom net thuis met een flinke zak gemalen kokos om mee te bakken. Nu weet ik gelijk wat ik ermee zal maken. Ziet er heerlijk uit, en leuk dat je zo'n verloren gewaand recept teruggevonden hebt.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. o wat gaaf, je blogje van laatst deed me denken aan de cocoscake die mijn moeder vroeger maakte, maar we zijn het recept kwijt, van het weekend deze proberen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Nou dat ga ik ook zeker een keer proberen..ik heb het recept opgeslagen op de pc

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mmmm.... klinkt heerlijk!!!! (en wat lijkt Elke op haar papa!, zie ik ineens, helemaal hetzelde gezicht.)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. mmmmmmmmm.......lekker!!
    Ik ga deze zeker proberen.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik doe mee! Dit weekend ook bij ons Drammenhage

    BeantwoordenVerwijderen
  9. @Marina en Effie, dat is zo leuk van bloggen; dingen kunnen delen met elkaar. Daar word ik ook blij van!

    @Fienke, ik ben benieuwd of het idd ook dit recept was. Al is dit gewoon sowieso al heel erg lekker

    @meidenmama,Sandra, Ladyknit, Marieke, leuk, eet smakelijk alvast!

    @Annelies, wat leuk dat je Elke op papa vind lijken, de meeste zien er meer van mij is. Is het toch een goede mix geworden ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Fijn dat je het recept te pakken hebt gekregen! En nog fijner dat het net als vroeger smaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mjmam! Ik ben dol op kokos dus dit recept ga ik zeker uitproberen! Wat een prachtige foto is die tweede, die ogen.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. heerlijk recept, en heerlijk bakken samen met je kleine meid..

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Grappig: deze cake heet in Denemarken Drommekage (wat droomcake betekent). Nooit aan gedacht dat je dit recept zou kunnen bedoelen; ik maak nog geregeld zo'n droomcake:-)

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk als je een reactie achterlaat :-)