zondag 19 juni 2011

Zaterdagavondvertier

Zaterdagavond..
De kinderen liggen in bed
Het huis is aan kant
Tom heeft mij grijze haren weer een nieuwe kleur gegeven
(nee, hij is geen kapper maar kan wel heel goed verven ;-) 
Ik blijf maar twijfelen of ik als bruine of grijze muis 
door het leven wil..

En toen gingen we eens een spelletje doen:-)

En dat was wel heel lang geleden!
want wij zijn niet van die spelletjesmensen

Maar Abel vond afgelopen week de doos Carcassonne
gooide deze over de kop 
en ik mocht 'm weer opruimen ;-)
en toen herinnerde ik me dat dat eigenlijk best wel een leuk spelletje is..

Zelf steden bouwen, 
wegen aanleggen
Ridders, struikrovers, boeren of monniken
op de juiste
-meest strategische- 
plaatsen neerzetten
en je tegenstander in de weg zitten;-)

Tom won met nipte voorsprong
maar niet getreurd
ik kan wel tegen mijn verlies

Misschien vanavond nog maar een spelletje doen?
Want winnen is ook wel leuk ;-)

12 opmerkingen:

  1. Leuk. Wij deden vroegah vaak spelletjes samen nu vooral met de kinderen. Van Carcasonne is ook een junior versie en die vind Nathan helemaal geweldig!
    Ik heb ook zo'n grijs - bruin dilemma. Voorlopig toch nog maar even bruin

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk! Dat zouden wij ook vaker moeten doen. Veel te snel grijp ik naar de gebruikelijke dingen, terwijl een spelletje doen soms zo leuk kan zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Carcasonne staat ook hier in de kast. Een van onze favorieten, geen bord eerst klaar leggen, maar gewoon meteen aan de slag. Ook leuk: qwirkle! Echt een aanrader!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh dat lijkt mij wel een tof spelletje, alleen kende ik het niet.

    En het kan ook zo gezellig zijn, met je lief is zonder gehaast een spelletje spelen.


    Groetjes
    Eline DM*

    ps: kom zeker ook bij mij langs, en geef dan zeker feedback op mijn nieuwste foto.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wauw wat een mooie blog zeg (:

    Zou jij mij willen volgen? Ik volg jou nu ook :) Of een kijkje nemen op mijn blog mag ook altijd ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk! Wij hebben gisteravond weer monopoly gedaan met Sarah, zo gezellig. En Roeland en ik doen met z'n tweetjes wel eens barricade. Elkaar lekker dwarszitten, heerlijk ;o)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. dat is nou es gezellig een spelletje doen, super!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Als man en ik samen een spelletje spelen (komt niet zo heel vaak voor), dan pakken we ook vaank Carcassonne, maar wel een andere versie dan die van jullie, maar ook leuk! Oh ja, ik zie dat Annemiek het over barricade heeft, dat hebben we vroeger zo veel gespeeld, echt een geweldig spel ... ik geloof dat we dat binnenkort maar eens gaan aanschaffen, hihi ... Fijne avond!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. @Effie, wat leuk dat er een junior versie van Carcassonne is. Ik heb al even gegoogeld; leuk verjaardagskado voor de jongens;-)

    @Linda, dat doen wij ook meestal, terwijl een spelletje eigenlijk heel leuk is

    @becced, ik ga eens op zoek naar qwirkle, ik heb er nog nooit van gehoord

    @Annemiek, barricade is wel heel lang geleden, leuke tip. En idd is elkaar dwarszitten soms erg leuk ;-)

    @Liene, bestaan er meedere versies van Carcassonne? Wist ik niet. We hebben nog wel wat uitbreidingssetjes erbij. Jij ook een fijne avond!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. gezellig zo samen een spelletje. Dat komt er bij ons zo weinig van. Mis het wel.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Leuk he, spelletjes spelen. Al moet ik eerlijk toegeven dat Lief en ik niet vaak saampjes spelletjes doen. Meestal wel met de kids erbij en het liefst nog als er kennissen/familie zijn.

    Mijn lief verft mijn haartjes ook altijd en knippen mag hij van mij ook..schaar, tondeuse whatever...hij knipt het goed en hij al fans rondlopen haha....en tja, als hij misknipt, groeit het vanzelf wel weer aan haha

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk als je een reactie achterlaat :-)