vrijdag 4 maart 2011

Deze week zag ik..





Deze week zag en hoorde ik een nieuwsgierige Teun :-)


mama, als Abel drinkt, doet hij dat dan uit die twee gekke dingen op je buik?


Ja, Teun, hij drinkt uit mama's borsten..

maar mama,
hoe komen de flesjes melk dan in jouw buik?

Er zitten geen flesjes melk in mama's buik,
mama maakt de melk helemaal zelf..

maar mama,
hoe maak je de melk dan?

dat gaat vanzelf,
daar hoeft mama niets voor te doen..

oh, dat is wel heel makkelijk...
maarre, hoe maak je de melk dan warm?

ook dat gaat vanzelf..

Nou, mama,
ga dan nu maar snel voeden
dan ga ik kijken hoe jij de melk maakt.. ;-)



Fijn weekend allemaal!






'Deze Week Zag Ik' is een initiatief van Daan en Roos (geïnspireerd op Jills Today I saw).
Wie mee wil doen, doet mee!

13 opmerkingen:

  1. Haha, het blijft iets wonderlijks hè... Wat een heerlijk gesprekje. Maak jij nog maar lekker veel melk :o)
    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hi fijn zeg!!!! (hier vroeg bijna 3-jarige zoon zich onlangs in een volle ruimte luid hardop af : 'mama, waarop drinkt die baby fles, als mama's mama-melk hebben?'.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. leuk gesprekje! Hier testen ze nog wel eens of er nog melk uitkomt en zeggen daarna: dat komt pas weer als er een baby uit je buik komt toch?

    @ Vicarno's mama, heel goed van jouw zoon!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. En wat een leuke foto van jullie kwartet!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wonderlijk dat het vanzelf gaat en dat een kind daar over nadenkt, wat zit de natuur toch mooi in elkaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. @jolanda, klopt helemaal ;-)

    @Annemiek, ik ga lekker door..;-)

    @vicarno's mama, heerlijke opmerking! tjee wat goed dat je nog bv geeft. Al vraag ik mij altijd af in welke houding je nu voedt met een groot kind...

    @Effie, ze hebben helemaal gelijk;-)
    dank je voor de foto. Ze lagen ineens zo, zomaar spontaan, dus snel een camera gepakt.

    @marina, het blijft idd een wonderlijk mooi iets van de natuur.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ja het is en blijft een wonder en niet alleen voor de kleintjes, toch?! En gelukkig gaat het goed want dat gaat niet bij iedereen zo.
    Fijn weekend.
    groetjes van Peet

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heerlijk die logica van een kleuter.
    En voed(er)houding bij een groter kind, gewoon liggend in bed. Maar het ligt er wel aan hoe vaak je nog voedt.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. :-))
    buurmeisje die toezag toen ik mijn zoon de borst gaf - kan hij nog niet uit een flesje?
    mooie nieuwe header heb je.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Haha, geweldig!! Lang leve moeder natuur!

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk als je een reactie achterlaat :-)