woensdag 28 augustus 2013

3D Bloemenshirt DIY



Voor het buurmeisje haar derde verjaardag maakte ik een shirt met bloem. En mocht het je bekend voorkomen, dat kan kloppen. Ik maakte hetzelfde shirt ook al eens voor Elke, zie hier

DIY 3D-shirt 


De tekening van de bloem vond ik in het boek van Lis Paludan maar je kan iedere mooie tekening gebruiken natuurlijk ;-)  
Met wat leuke (restjes) stofjes en eventueel flockfolie kun je dan aan de slag om te gaan tekenen op het shirt.

De bloemblaadjes tekende ik op het shirt, spelde de gestippelde stof erachter en stikte het voorzichtig met een kleine steek vast. Daarna knipte ik met een klein schaartje de groene stof weg. Hier kun je de uitleg met foto's zien.



Met flockfolie maakte ik de gele bloemblaadjes.



De bloem tekende ik op de rode tricot en spelde deze met veel spelden vast. Heel voorzichtig met een kleine steek stikte ik de bloem op het shirt.




Daarna knipte ik ook hier rondom de tricot weg met een klein schaartje.




Met flockfolie maakte ik de knop van de bloem en toen was het shirt af!


3 opmerkingen:

Leuk als je een reactie achterlaat :-)