maandag 18 maart 2013

Lente aan de kapstok



Het heeft nu echt te lang geduurd, die winter met alle bijbehorende ongemakken. Om niet helemaal in een dip te geraken pakte ik vrolijke stoffen om iets voor de lente te maken. Want  die gaat toch wel eens echt komen?

Uit het boek 'stof-voor-durf-het-zelvers' maakte ik deze cape, die aan twee kanten te dragen is. 
Het is een heerlijk boek met leuke patronen al mis ik wel wat; zo is het iedere keer gokken hoeveel stof ik nodig ben. Nu moet ik eerst een patroon uittekenen en dan zelf gaan opmeten...
En de beschrijvingen zijn goed maar soms een beetje té summier. Zo weet ik niet eens zeker of ik deze cape gemaakt heb, zoals de bedoeling is. Of ik nu met een stofvouw had moeten werken of toch, zoals ik deed, in twee delen knippen. 
Voor mijn humeur was het een fijn werkje; makkelijk, leuk om te maken en snel klaar. Precies goed voor een druilerige zondagmiddag. 

En nu maar hopen dat de lente snel van de kapstok kan, lekker naar buiten!



11 opmerkingen:

  1. ik maakte me net dezelfde bedenkingen over het boek al maakt het resultaat wel veel goed ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi Sigrid, leuke kleurencombi ook

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk Sigrid. Ik heb ook zo'n zin in lente en maakte een vergelijkbaar projectje: http://effiemaakt.blogspot.nl/2013/03/een-mouwloze-urban-hoodie.html

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hi Bloem,

    Er is een trucje voor stofberekening. Voor een smal/normaal model dat uit de normale stofbreedte van 1.30 of 1.40 m kan neem je een keer de hoogte + 20 cm extra. Voor prints, ruiten die in een patroon vormen en die je niet tegen elkaar in kunt leggen kun je beter inderdaad eerst het patroon overnemen.

    De cape is heel leuk geworden.

    groetjes,

    Dorothé

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ohhh wat leuk. muze draagt nu het rood met witte stippen capeje

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk als je een reactie achterlaat :-)