zondag 2 september 2012

Zara


Dit is Zara, het vriendinnetje van Zoem. Zoem woont al een tijdje op school maar zonder zijn Zara.

Ruim voor de vakantie vroeg juf of ik Zara wilde maken. Tuurlijk wilde ik dat, leuk! En het was fijn om het zo ruim op tijd te weten want dan had ik nog alle tijd om haar te maken... 
Maar zoals het zo vaak gaat, zo ging het ook nu; op de valreep van de vakantie maakte ik pas Zara. 
Het was de eerste keer dat ik een handpop maakte. Best wel een beetje spannend of het zou gaan lukken. Gelukkig kreeg ik Zoem mee in de vakantie zodat ik een goed voorbeeld had. En na wat denkwerk ging ik aan de slag. En wat was het leuk om haar te maken!
(De handschoen, lijf en hoofdje maakte ik van boordstof. De ogenknopen vond ik bij de stoffenwinkel, de mond is van vilt en de vleugels zijn van stroomdraad omwikkelt met een oude panty.)


Morgen gaan Zoem en Zara samen naar school, ze hebben het er vast heel fijn zo samen 




14 opmerkingen:

  1. Goh, wauw!!!! Dat ziet er prachtig uit!! Ongelofelijk wat moois jij kan, het ziet er wel moeilijk uit om te maken! Proficiat!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Super, dat klasje zal wel supercontent zijn met zo'n duo...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw, superleuk! Knap gedaan! Zo ben ik nog op zoek naar leuke kaboutercape-jes ook voor school! Een goede week voor jullie!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ben je op zoek naar kaboutercapejes voor kinderen? Zoek je een patroon? Ik heb er zelf eens eentje gemaakt
      http://bloemblogt.blogspot.nl/2010/09/poncho.html. Als je wilt, mag je het patroon.

      Verwijderen
    2. Dankjewel, ik ga meteen even kijken!

      Verwijderen
  4. De juf zal wel heeeeeeel erg blij zijn :-). NATUURLIJK IS ZE DAT! SUPER BEDANKT!!!!! Marjan

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Sigrid,

    Ik geef les aan groep 3. Ik wil ook een Zara gaan maken voor in de klas. Ik kwam op google jouw mooie zara-pop tegen. Wat is ze super goed gelukt. Heb je misschien tips of een werkbeschrijving hoe ik jouw mooie Zara na zou kunnen maken?

    Groetjes,
    Karin van Soest
    Bassischool de Steiger, Stampersgat

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb geen werkbeschrijving gemaakt maar kan misschien wel in het kort uitleggen hoe ik Zara gemaakt heb.

      - een sok opvullen, dan een grote kraal als neus erop vast naaien.
      - hierover heen een gele lap stof spannen en vastknopen in de hals.
      - de mond heb ik van vilt gemaakt, de ogen zijn kant-en-klaar gekocht bij de stoffenwinkel.
      - de haren zijn gemaakt van zwart garen die ik met een grote naald vastgeknoopt heb rondom het hoofd.

      - ik tekende een handschoen om en maakte toen van bruine stof een handschoen
      - repen gele en bruine stof naaide ik aan elkaar, vulde het op (maakte er een soort 'rollade') van. Met de hals er in vast. Stikte alles vast aan de handschoen.
      - van electriciteitsdraad maakte ik de vleugels en spande ze om met een witte panty.
      - de bruidssluier is een lapje stof met een tunneltje waar elastiek doorheen zit. Hij kan dan om de staart van Zara vastgezet worden.

      Ik hoop dat ik je zo wat op weg kan helpen.
      Veel succes en ik ben wel benieuwd naar je Zara

      Verwijderen

Leuk als je een reactie achterlaat :-)