vrijdag 21 september 2012

Recykleren: van broek naar rok

Net als als vele anderen vind óók ik het erg leuk om van wat ouds iets nieuws te maken. En laat het nu deze week officiele recykleerweek zijn; een goede reden om weer eens aan de slag te gaan.

Al tijden lag deze broek in mijn kast. Een mooie warme herftstkleur maar het model staat me niet. Dus mocht de schaar erin. Van de broek maakte ik een warm winterrokje.
Hoe? Heel simpel


Torn de binnenbeennaden los en leg de broek, binnenstebuiten, neer.
Teken de omtrek van de rok, of leg een goed passend rokje, op de broek.




Dan naai je de nieuwe naden vast.



















Zoom erin en klaar :-)


En nu heb ik nog stof over, eens kijken wat ik daar nog van kan gaan maken.


Heb je ook de smaak te pakken om te recykleren? Kijk bij boomie voor veel leuke ideeën. En hier zijn nog ideetjes van mijn hand.

Fijn weekend allemaal!

12 opmerkingen:

Leuk als je een reactie achterlaat :-)