donderdag 14 juni 2012

DIY een-heel-snel-klaar-jurkje





Een heel-snel-klaar-jurkje voor Elke
Want ook boerinnetjes dragen graag jurkjes ;-) 


DIY
Zoek een leuke damesrok





















































Meet je dochter op ter hoogte van de borst en zet speld af.
Maak de rok aan weerskanten smaller.

Bepaal hoe breed je de bovenrand wilt hebben. Ik maakte de bovenrand de helft smaller.
Ik vouwde 1 cm naar binnen (naadwaarde) en zette dit vast met spelden

Van de overgebleven stof maakte ik de schouderbanden. Ik verstevigde het met vlieseline omdat het erg dunne stof is.
De schouderbanden zette ik vast tussen de voor- en achterkant van de bovenrand.


En klaar is de jurk!

25 opmerkingen:

  1. Leuk Sig maarre draag je de rok zelf niet meer?
    Vind hem erg leuk!
    x

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een onwijs leuk idee en hij is echt geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. komt van de Hema dacht ik, heb hem zelf ook, idd heel erg leuk idee!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wat leuk & hij matcht geweldig met die rooie laarsjes :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wauw, echt heel leuk geworden! Toveren met rokjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk gevonden met een mooi resultaat !

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat heerlijk, en mooi, daar zal ze vast wel heel erg blij mee zijn!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik zag hem al op het forum, hij staat je meisje prachtig! Echt een goed, simpel en mooi idee!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Kunst is het! Echt zo knap dat je dat kunt. Hij is echt superschattig.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Leuk Sigrid, dit geeft me net dat duwtje in de rug om een rok te vermaken, die ik al een poos had liggen. Wilde er een jurkje van maken, maar wist niet hoe ik dat moest aanpakken. Nu wel, bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een TOPidee! Toevallig jouw blog ontdekt en na een enkel minuutje al fan! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik ben jaloers, wat mooi. Ben blij dat ik een kunstwerkje van je in huis heb. Leuk je in het echt ontmoet te hebben. Fijne avond!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ah wat mooi!!!! En lief ook, met dat meiske erin. :-) Superleuk gedaan!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. kunjungi kami untuk mainkan pkv games terbaik, pastikan diri anda daftra disitus kami indodewaqq, kunjungi 180.215.200.34

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk als je een reactie achterlaat :-)