donderdag 10 februari 2011

beenwarmers

Voor Abel
geen koude beentjes meer.
beenwarmers gebreid met toverwol,
net als dit mutsje.
Zoals je ziet heb ik er twee paar gebreid.
Een paar voor Abel en een paar om weg te geven
of te ruilen voor iets kleins.
Heb je interesse?
Of wil je ze zelf maken?
Hier is het patroontje:

Voor een kindermaatje van 6-12* maanden heb je nodig:
breipennen dikte 3,5 en een restje wol.

40 steken opzetten en dan 6 naalden in boordsteek breien (=1 steek recht, 1 steek averecht)
daarna 12cm tricotsteek breien(=1 nld recht breien, 1 nld averecht breien, dit herhalen)
daarna weer 6 naalden boordsteek en afhechten.
ik zette ze in elkaar met de onzichtbare steek

* afhankelijk van de beendikte ;-)


En wie maak ik blij met het jurkje en de kinomo?
Het jurkje is voor Fieve,
het kimonootje is voor Mira
Willen jullie je adres doormailen?

18 opmerkingen:

  1. Ze zijn prachtig geworden Sigrid! Wat een mooie wol. Ze staan vast heel lief bij Moos :o) Wat dacht je van een ruil, dan maak ik een verrassingspakketje voor Elke...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh, dat is leuk :-)
    Wil je dan Moos zijn benen even opmeten (dikte)?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De omtrek bedoel je toch? Het dikste gedeelte van z'n kuit is 21 cm. Ik ga aan de slag :o)

    Het patroon van de salopet komt via de post naar je toe, m'n scanner wilde niet wat ik wilde. Ik heb 'em dus maar gewoon gekopieerd.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ja de omtrek idd ;-) Dan ga ik voor Moos nieuwe breien want dan worden deze te krap (en dat is niet erg want breien is leuk!)
    Bedankt alvast voor het patroon!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ze zijn leuk!! Heeft hij lekkere warme benen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk die toverwol mijn schoonmoeder was sokken aan het breien en gebruikte het ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk beenwarmers…
    had van de week zelf ook
    nog een paar aan.
    Helaas niet van die mooie.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooi! Mijn moeder heeft laatst voor alledrie beenwarmers gebreid maar dan op drie pennen. Nathan draagt ze onder zijn voetbalkousen (niet dat ie op voetbal zit ...)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Owww wat leuk!!!!!!
    Ik heb je een mail gestuurd!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oh super!
    Wat zijn we blij!!
    Mijn mailtje komt eraan.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik wil ze geel graag gaan maken, maar hoe kom ik aan toverwol...? Ik ken dat niet...maar het ziet er zo leuk uit! Kan iemand mij daarbij helpen?

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoeveel steken moet ik opzetten met een beenomtrek van 22 cm?

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Super leuk om dit zelf te doen. Ik heb de maat informatie van deze site gehaald. Zo weet je dat ze uiteindelijk passende zullen zijn: https://www.e-carnavalskleding.nl/feestartikelen/beenwarmers/

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hoi, wat mooi! Hoeveel steken zet ik op voor een kindje van 12 maanden?

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk als je een reactie achterlaat :-)