vrijdag 17 september 2010

herfstig jurkje


Ik zag 'm al voorbij komen als soepjurk en vond 'm toen al erg leuk. Gelukkig had de plaatselijke stoffenwinkel nog een Knippie 2008/winter in de winkel. Deze gekocht en thuis snel aan de slag. En snel klaar want hij is echt heel makkelijk te maken :-)

In het patroon stond dat je de jurk alleen van rekbare stof kunt maken, ik heb 'm nu van een katoentje gemaakt. Geen idee of dit fijn draagt, we zullen zien anders vermaak ik het jurkje tot een rokje

14 opmerkingen:

  1. Ooh wat leuk en wat een supermooi stofje! Tot welke maat gaat dit jurkje?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jurkje is vanaf maat 98 tot 128, we kunnen dus nog heel wat jaartjes wikkeljurkjes gaan maken:-)
    Stofje is ook weer bij de dumpwinkel gekocht voor wel 2,- per meter!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind hem erg leuk!! En ook echt zo'n herfstig stofje :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuke dumpwinkel heb je in de buurt dan! Ik ga ook maar eens op zoek naar die Knippie. Het is die van winter 2008. Er is er ook eentje van winter 2007/2008.
    Staat er ook die wikkeldeken in voor babies? Ik heb nl. een neefje / nichtje op komst deze winter ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. hoi, ik las net je berichtje op mijn blog over de pfaff naaimachine. ik heb een handleiding als pdf-bestand dus als je me je email adres even stuurt [ik kon er geen vinden op je blog]dan kan ik m even aan je doorsturen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. heeft ze 'm al gedragen? ben van plan hem uit babyrib te maken, ook niet uit tricot dus. valt het dan nog mooi?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. @Sol, ze heeft het jurkje nog niet gedragen. Ik zal 'm morgen eens aandoen en je dan berichten. Uit babyrib wordt het vast een erg leuk jurkje.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh geweldig! Geweldig jurkje, stofje en kleurtje. Helemaal top!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heel leuk dit juekje! Is dit het jurkje waarbij het verhaal van een ontwerpster van, ik meen, LCKR staat? Ik heb al eens getwijfeld over het patroon, maar ik heb geen lockmachine. Daarom durf ik niet zo goed aan de gang met een tricot. Maar als hij ook zo mooi is van gewone katoen, dan ga ik aan de slag! Mijn dochter draagt nu 128, dus het kan nog net.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. @Marjolein, klopt het is een LCKR ontwerp. Als je 'm van katoen maakt, zou ik 'm wel wat groter (bredere naden?) maken. Bij Elke zit hij bij de armen wel wat krapjes.
    Ik heb ook geen lockmachine maar ga binnenkort 'm proberen te maken van tricot.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. @Sol, als je het jurkje uit babyrib gaat maken, kun je beter een maatje groter kiezen. Omdat het jurkje niet meerekt zit ie al snel wat krap bij de armen en buik

    BeantwoordenVerwijderen
  12. hartelijk dank bloem! dat zijn nog eens tips waar je wat aan hebt. mijn huidige projectje is bijna af, dit wordt de volgende

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Prachtig. Ik maakte hem ook net, wel in tricot.
    Maar deze vind ik geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk als je een reactie achterlaat :-)